Torsdag 28/8 Sätergläntan <3

Allmänt / Permalink / 1
 
Idag hinner jag skriva lite i onsdags var jag toktrött ock igår blev det sent, nu ska jag berätta om mina dagar.
Tisdag den 27, äntligen fick man sy lite, vi hade stationerna textil ock milan, (milan kan ni läsa mer om ni bläddrar ett år tillbaks) I textilstationen skulle vi sy en mobilfodral, det var ganska fort fixat men så lärde jag mig att slynga, ohh vad det är roligt!, har nu hållit på sedan dess.
 
 
 
Så roligt!, bandet ska sitta runt min mobilpåse
 
 
Ons 27 fyllde jag år, ock jag fick en fantastisk dag
 
 
En fin morgon..
 
 
Idag började vi med modern sömnad, första blocket: Byxor, med inspiration från Empiren.
Så vi startade med att sätta in oss i Empirens underbara värld, vi började i biblioteket ock slutade i soffan framför en film- allt för den sköna konsten
 
 
 
 
 
#1 - - ulla fredriksson:

Vilken innehållsrik men också omtumlande vecka med många återseenden,gamla och nya tekniker.nytt år och många uppvaktningar.Avslutas med empiren och planerande av nytt projekt.Själv har jag haft en fin början på ett läsår med många fina möten med med gamla och nya möten och givande samtal om identitet och kriser i livet.Nu är det fredag och jag börjar med första lediga dagen för jag arbetar bara 75%.Exakt vilket textilt arbete det blir får jag bestämma efter några fler timmar sömn.Sedan blir det lite bärplockning i trädgården och en trevlig fredag kväll.Skön fredag önskar jag dig.

Svar: Tack detsamma, Ulla, ha en fin helg ock så vill jag gärna följa ditt broderande !
Patricia

Till top