Laga poesi eller bara lite roligare!

Lappat & Lagat / Permalink / 1
Via en Japansk vän fick jag en bok, som handlar om hur man kan laga kläder. Bilderna är urvackra, ock väldigt poetiska.
 
När jag fick några fula fläckar på mitt ganska nya ock redan ett favorit plagg! tänkte jag att jag skulle laga bort fläcken, så här blev det.
 
 
Svårt att se fläcken men den finns där
 
 
Syr med små kaststygn
 
 
Broderar lite på ändorna
 
 
Klart, charmigt tycker jag!
 
Alla kläder jag köper eller gör ska ha ett värde, de ska betyda något, oavsett prislappen, tar jag hem de ska de vara värda att lagas ock att sköta om. Inget mer slit ock släng (vem sliter kläder nu för tiden? det är släng långt före det!)
 
 
 
#1 - - ulla fredriksson:

Mycket klokt.Tänk så fint det blir när man med vackra saker också lagar/förbättrar ett redan existerande plagg.Ha det så gott från Ulla i Kalix där vi har + 30.8C.Vi åker snart till Kemi(Finland)för att möta vår äldre son som kommer hem på besök från Tokyo.Hans fru kan inte komma denna gång nu för hon är gravid.Efter missfall 2 gånger hoppas de nu att det skall gå bra.

Svar: hoppas det går bra denna gång, med graviditeten, du för njuta av sonens sällskap, det är inte illa!. varmt är det här med! orkar inte mycket annat en att bada! kram på dig Ulla
Patricia

Till top