Första februari ock massor med snö...

Allmänt / Permalink / 0
...min träning idag var att skotta snö, som tur är fick jag hjälp av en snäll granne med traktor som körde förbi, han tog hela backen.
Jag är mycket tacksam.
Jag har ett jobb att göra  i några veckor framgenom, så jag vet inte hur mycket tid jag kommer att ha med bloggen, men instagram kontot kan ni följa där blir det alltid lite bilder.
Härom dagen tvättade jag, mattan hadde jag laggt i snön, den behöver borstas ordentligt med en kvast, det får lov att bli till helgen, tunna plagg tvättade jag diskhoet ock hängde inne på lina, de är nu vikta ock lagda inne i skåpet.
 Annars tar jag med tvätt till föreldrar ock barn så maskinen går medans vi är på besök, vi började med att lämna in det på kemtvätt, de tvättar vanligt också men det blev dyrt.
 
Så nu konkar vi på tvätten vart vi går, som tack för hjälpen lagar vi mat eller tar med något gott, ock det fungerar, drömmen skulle vara en tvättmaskin man själv fyller på med vatten, men finns det ens?
antagligen kommer jag att satsa på ull så att jag bara slänger ut kläderna på självtvättning, hur kan man låta bli att älska ull, ock varför dödar man ullet med att superwash-behandla den...
 
 
 
 
 
 
Kreativiteten har varit låg denna vecka, har mest läst om vattenrening, brunnar o koltabletter...
men ett par lintofsar har jag länge velat göra åt min skåpsdörr, ock nu är de på plats.
  
 hej från denna gång, mvh Patricia
 
 
Till top