V13, Projektarbete

Allmänt / Permalink / 1
Jag har valt att titta närmare på rynkningar, så denna vecka har jag bl.a  tittat på ett 20-tal överdelar, det vill säga blusar man hade över hängselsärkar. Idag skall jag börja att rynka provlappar, så roligt!
Men jag har hunnit med lite annat också, jag har fortsatt att brodera på min väska och jag har sytt ett fodral till mina knapphålsjärn, det sista hjälpte mig J med, han är jätte duktyg på lädersömnad!
Vi har det så bra vi som går på Gläntan nu, man möts av en massa trevliga människor, som hjälper ock månar av varandra.
 
En del av plaggen från block 3, ettornas ock tvåornas arbeten.
 
En av många rynkade ärmar.
 
 
Min fina fodral! Tack för hjälpen, järnen ock lädret J <3
 
Ock så lite yllebroderi på kvällarna.
 
 
Ljusa morgonar...
...vintern vill inte släppa greppet men våren är här... 
 
#1 - - ulla fredriksson:

Ja våren kommer hos er också men vi njuter av vårvintern med kalla nätter och förhoppningsvis också soliga dagar.Och det har vi haft den senaste vecka.Igår hade de isrally så jag kunde från mitt fönster på avstånd se bilar köra på isen.
Ditt nya kvällsbroderi ser ut att ha en något mörkare färgskala än tidigare broderier jag har sett.Och detta gillar jag också.Förstår att du vill brodera mer.Det verkar som att du just nu har mindre av stress och mer av kreativ tid.Skönt att det också är en tid innan nya saker skall vara klara.Hos oss är det provtider innan påsk och i maj så mitt skapande får stå tillbaka men andra socken skall bli klar och ett sashikobroderi likaså innan sommaren.Av erfarenhet vet jag att jag hinner lite under april och maj,Ha en fin ny vecka men också en skön söndag.Sommartid är det som gäller och det passar mig för jag vaknar gärna tidigt.

Till top