Vecka 45

Allmänt / Permalink / 0
Det har varit jätte skönt att inte behöva skriva i bloggen, samtidigt som jag har saknat den lite...
Har jag lyckats komma fram till ett beslut? nej, inte riktigt så om jag verkar anbivalent eller något osamlat ber jag redan nu om ursäkt!
Jag vet att bloggen kommer att ändra karaktär ock skifta något i inriktningen, till hösten, men i mellantiden?
får det väl bli som det blir...
 
Jag tänker mycket, så jag tror att jag behöver skriva om det, men jag är dålig på att dela med mig av mina tankar. Så jag börjar med det nu!
Vad jag funderar på just nu är: Varförvill vissa människor ha folkdräkt på sig? vad får folkdräkten dom att känna sig? Jag skulle kunna ha folkdräkt därför att den är av bra kvalitet, gjord för att hålla länge, är miljövänlig ock den har en status av haute couture. Men vad mer finns det, hur tänker andra? För jag vill ju inte ha vilken folkdräkt som helst, nej jag vill ju ha en svensk folkdräkt en som visar att jag faktiskt är svensk trots att jag föddes i ett annat land...
Hur ok är det? Mitt tredje år handlar om att sy upp plagg som tillhör folkdräkt, i alla fall så många jag hinner med!,
Jag undrar vad folk tycker om det?!...
 
Veckans höjdpunkter!
 Att brodera i mjuk skinn, det var så kul, vill göra mera!
 
 
Så mycket snö!!!
 
 
har börjat med överdelar!
 
Till top