Att sköta om sin hygien när man inte har dusch eller ens badrum...

Allmänt / Permalink / 1
Det allra svårast med att bo som vi gör är ju detta med att vi inte bara kan gå in i duschen ock duscha av sig. För L är detta inget problem han har dusch på jobbet men jag ock med mitt långa hår!
 
Varje tisdag är det vuxenkväll på badhuset, då tänder de levande ljus ock har lugn musik på, så då simmar vi ock tvättar oss där, supermysigt! 
Till det dagliga tvätten använder jag mig utav en vattensprutflaska med en mild tvållösning, en kastrull med kokvatten ock en lintrasa som jag kokar av före ock efter tvätt, håret tvättar jag på badhuset ock vid behov en extra gång med hjälp av en balja ock något att ösa me.
 
Det funkar hur bra som helst! ock det är nästan så att jag föredrar tvätten hemma för samtidigt tänder jag en brasa ock det blir så varm ock skönt! 
 
Blir vi kvar här så tror jag att en bastu kommer att bli ett måste för vinter bad/tvätt, ni som känner mig vet att jag inte gillar bastu, men jag har ändrat mig här behöver jag det!
 
#1 - - Ulla:

Åh så hade vi det tills jag var 14 år.Och utedass också.Ja vi överlevde och när vi inte hade några alternativ.I skolan hade vi bad en gång i veckan,i bastu ,och vi hade en baderska som hjälpte oss när vi var mindre.Ha det så gott.Kram

Svar: så intressant Ulla, kram på dig
Patricia

Till top