Fåglarna kring knuten...

Allmänt / Permalink / 0
...utanför köksfönstret står det en liten fin rad med rön, där har jag hängt mat åt fåglarna. Var gång jag går förbi fönstret så måste jag stanna en stund, ta in scenen utanför. Det är något så lugnande, rogivande med att bara stå och titta på fåglarna, jag har lärt mig deras namn och jag har två favoriter jag inbillar mig att det är en förälder och ett barn och det stämmer nog för att den lilla har nästan hunnit ikapp den stora. Dom är lite försiktiga dessa två, håller sig undan och är lite reserverade. TalItitan, svartmesen, blåmesen och talgoxen, dom spanar ständigt, deras huvud rör sig hela tiden, små nervösa rörelser kan det kännas som, men dom här två, dom går och spejar lite nyfiket, som två små gubbar. Det är dom allra minsta fåglarn jag har här, tofsmesarna. 
 
På dagarna sitter jag oftast ner på undervåningen, det är det enklaste då elden behöver ständig uppmärksamhet, just nu är det en stickning som tar min tid, det är bra för man kan sticka och se ut, men var jag långtsam förut är det dubbel värre nu! men så gör det ingenting...jag tänker inte stressa ifrån mitt enda liv...
 
efterskrivning. på lördagen var det ganska ok väder. inte sol men ganska ljust, jag klädde mig varm och satte mig ute för att fånga tofsmesarna, men också för att njuta av att kunna sitta ute, L överaskade med te och smörgås det var mycket mysigt. 
 
 
 
 
bild från i höstas
 
 
Trots att jag har en stickning på gång samt 3 inte avslutade stickningar, letar jag efter ett nytt projekt!
 
trevlig helg på er alla! och titta in på mitt Instagram konto slowmadepgl, mycket mer bilder där!
Till top